Аналіз результатів опитування здобувачів освіти Відокремленого структурного підрозділу «Кілійський транспортний фаховий коледж Державного університету інфраструктури та технологій» дає можливість зробити наступні висновки.
ВСП «Кілійський транспортний фаховий коледж ДУІТ» забезпечує реалізацію здобувачами освіти права на якісну та доступну фахову передвищу освіту, передбаченого Законом України «Про фахову передвищу освіту».
Обрання здобувачами освіти вибіркових навчальних дисциплін регламентується Положенням про порядок та умови обрання здобувачами освіти вибіркових навчальних дисциплін у ВСП «Кілійський транспортний фаховий коледж ДУІТ. Вибір здобувачем освіти освітніх компонентів в обсязі, що складає не менш як 10% загальної кількості кредитів ЄКТС, створює умови для поглиблення професійних знань в межах обраної освітньої програми та здобуття додаткових спеціальних професійних компетентностей, розширення або поглиблення результатів навчання за загальними компетентностями.
90% респондентів відповіли, що їм подобається система вибору дисциплін в коледжі, оскільки рівень поінформованості про перелік дисциплін, які пропонуються для вибору, проведення викладачами презентацій дисциплін вільного вибору (85%) дають можливість ознайомитися із силабусами освітніх компонентів вільного вибору.
Що стосується питань освітньої та організаційної підтримки здобувачів освіти, то вони визначені Положенням про організацію освітнього процесу, Положенням про внутрішню систему забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої та передвищої освіти у ВСП «Кілійський транспортний фаховий коледж Державного університету інфраструктури та технологій».
Аналіз відповідей здобувачів освіти щодо викладання дисциплін в коледжі свідчить про те, що для забезпечення якості отриманих знань педагогічні працівники коледжу застосовують сучасні мультимедійні та інші технічні засоби навчання (100%), залучають до науково-дослідної роботи (60%), є доступними для здобувачів освіти в позааудиторний час та надають консультації за потреби здобувача освіти (100%).
Ключовим питанням для здобувачів освіти коледжу є дотримання академічної доброчесності. Здобувачі освіти ознайомлені з Кодексом академічної доброчесності Державного університету інфраструктури та технологій, Положенням про академічну доброчесність у ВСП «Кілійський транспортний фаховий коледж Державного університету інфраструктури та технологій». Педагогічні працівники, здобувачі освіти та інші співробітники коледжу зобов’язані дотримуватися загальновизнаних норм етики, моралі, поважати гідність осіб, які працюють та навчаються в коледжі, підтримувати систему демократичних відносин між представниками всієї освітньої спільноти, сприяти підвищенню морально-психологічного клімату в колективі, спрямовувати свої дії на зміцнення авторитету навчального закладу.
100% респондентів погодились з тим, що учасники освітнього процесу коледжу дотримуються принципів академічної доброчесності.
Щодо критеріїв оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти, то вони є зрозумілими для 95 % респондентів.
90% учасників опитування відповіли, що викладачі коледжу об’єктивно, чесно та неупереджено оцінюють знання здобувачів освіти. У 95% респондентів не було випадків конфлікту з викладачами під час контрольних заходів.
У коледжі створюються умови тісного зв’язку між теорією та практикою. Основними видами практики в коледжі є:
- навчальна (навчальна плавальна, практика в майстерні);
- виробнича (виробнича плавальна, штурманська, технологічна (слюсарна, судноремонтна – частково може проводитися на судні під час плавання).
Можливі й інші види практики.
Так, 100% опитаних респондентів мають можливість ознайомитися з програмами практик. Це сприяє тому, що майже всі здобувачі освіти (90%) відповіли, що практична підготовка дозволила їм отримати необхідні компетентності для здобуття професійних якостей.
Враховуючи результати опитування здобувачів освіти, дійшли висновку щодо:
- забезпечення більш широкого інформаційного забезпечення (презентацій) вибіркових навчальних дисциплін;
- продовження роботи щодо виявлення найбільш здібних і талановитих, схильних до науково-дослідної роботи здобувачів освіти;
- активізації роботи стосовно популяризації академічної доброчесності учасників освітнього процесу;
- підвищення рівня зв’язку між теоретичною і практичною підготовкою здобувачів освіти;
- залучення здобувачів освіти до процедури періодичного перегляду освітньо-професійних програм з метою забезпечення їх якості.
Результати та рекомендації, отримані після проведеного опитування здобувачів освіти, розглянуто на засіданні педагогічної ради ВСП «Кілійський транспортний фаховий коледж Державного університету інфраструктури та технологій».