ЩОРІЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ
Згідно зі статтею 17 Закону України «Про фахову передвищу освіту» система забезпечення якості освітньої діяльності та якості фахової передвищої освіти (внутрішня система забезпечення якості освіти) передбачає здійснення низки процедур і заходів, серед яких – здійснення за участю здобувачів освіти моніторингу та періодичного перегляду освітньо-професійних програм з метою гарантування досягнення встановлених для них цілей та їх відповідності потребам здобувачів фахової передвищої освіти і суспільства, включаючи опитування здобувачів фахової передвищої освіти, про що зазначено й у Положенні про організацію освітнього процесу у Відокремленому структурному підрозділі «Кілійський транспортний фаховий коледж Державного університету інфраструктури та технологій».
Якісний склад науково-педагогічних, педагогічних працівників, як зазначено у Положенні про внутрішню систему забезпечення якості освіти у ВСП «Кілійський транспортний фаховий коледж ДУІТ», є одним із провідних чинників забезпечення якості освітньої діяльності у коледжі.
Функціонування системи внутрішнього забезпечення якості освітньої діяльності ВСП «Кілійський транспортний фаховий коледж ДУІТ» також передбачає щорічне оцінювання науково-педагогічних, педагогічних працівників закладу та регулярне оприлюднення результатів таких оцінювань на офіційному веб-сайті коледжу та в будь-який інший спосіб.
Щорічному оцінюванню підлягають науково-педагогічні та педагогічні працівники, посади яких включено до переліку посад науково-педагогічних, педагогічних працівників ВСП «Кілійський транспортний фаховий коледж ДУІТ».
Під час оцінювання науково-педагогічних, педагогічних працівників, як правило, застосовують:
- проведення відкритих занять з подальшим їх оцінюванням педагогічними працівниками та членами адміністрації;
- директорські контрольні роботи;
- оцінювання обсягу та якості розробленого педагогічним працівником навчально-методичного забезпечення дисципліни;
- професійну активність викладача.
Складовою моніторингу якості освіти та оцінювання якості роботи науково-педагогічних, педагогічних працівників є опитування на добровільній основі здобувачів фахової передвищої освіти, випускників, науково-педагогічних, педагогічних працівників, стейкхолдерів або інших представників освітнього процесу щодо задоволеності методами навчання і викладання та оцінки якості надання освітніх послуг у коледжі, що проводиться відповідно до Положення про опитування учасників освітнього процесу та зацікавлених осіб у Відокремленому структурному підрозділі «Кілійський транспортний фаховий коледж Державного університету інфраструктури та технологій».
Опитування є невід’ємною складовою системи внутрішнього забезпечення якості освіти коледжу, важливим критерієм, який допоможе удосконалити систему якості освіти в закладі.
Результати оцінювання поширюються шляхом внутрішнього інформування:
- оприлюднення рейтингу на сайті коледжу;
- оприлюднення й обговорення рейтингу на зборах, засіданнях колегіальних, дорадчих та робочих органів;
- інші методи, що не суперечать чинній нормативно-правовій базі.
Опитування здобувачів освіти проводиться шляхом online-анкетування анонімно та на добровільних засадах.
Завданням анкетування є:
- залучення усіх учасників освітнього процесу до участі в управлінні закладом освіти;
- отримання надійної та якісної інформації про ставлення здобувачів освіти до діяльності науково-педагогічних та педагогічних працівників, у тому числі про застосування інноваційних методик навчання в їх роботі, формування мотивації викладацького складу;
- демонстрація зв'язку між діяльністю викладача і результатами цієї діяльності, які полягають у засвоєнні здобувачами освіти життєво необхідних і професійних компетентностей, рівня їхньої культури, ерудиції, умінні застосовувати теорію на практиці;
- використання анкетування як одного з елементів моніторингу системи контролю за якістю освітнього процесу;
- отримання зворотного зв’язку щодо якості освіти в коледжі;
- підвищення ефективності освітнього процесу.
Згідно з розпорядженням директора ВСП «Кілійський транспортний фаховий коледж ДУІТ» у жовтні 2022 року в коледжі було проведено анонімне опитування здобувачів освіти, які навчаються за освітньо-професійною програмою «Навігація і управління морськими суднами» галузі знань 27 Транспорт спеціальності 271 Річковий та морський транспорт.
Опитування проводилося шляхом online-анкетування (за допомогою Google-форм) анонімно та на добровільних засадах. В опитування взяли участь 20 здобувачів освіти, що становить 100% загального складу групи СВ-419.
Узагальнені результати опитування здобувачів освіти представлені на діаграмах та відображені у відсотковому значенні відповідно до кількості респондентів, які надали відповіді в анкетах.











