На пропозицію закінчити речення «Найбільше під час навчання у ВСП «КТФК ДУІТ» мені подобається…» переважали відповіді:
– проведення індивідуальної роботи та консультацій зі здобувачами онлайн із гнучким графіком;
– проведення різноманітних заходів, акцій зі студентською Радою;
– можливість постійної взаємодії з куратором, класним керівником;
– гнучка організація освітнього процесу в умовах воєнного стану;
– зустрічі з психологом;
– престижність і конкурентоспроможність обраної спеціалізації на сучасному ринку праці;
– своєчасне інформування щодо всіх питань з організації освітнього процесу;
На пропозицію закінчити речення «Найбільше під час навчання у ВСП «КТФК ДУІТ» мені не подобається…» переважна більшість опитаних відповіла, що їй все подобається. Поодинокі зауваження стосувалися наявності технічних проблем в умовах дистанційного навчання, пов’язаних з відсутністю світла та інтернет зв’язку. - необхідність бути присутнім на лекціях у формі під час дистанційного навчання. На пропозицію вказати проблеми, які сьогодні найбільше турбують, переважна більшість опитаних указала на тимчасове психологічне напруження, пов’язане з воєнним станом, тривалою відсутністю електроенергії тощо.
З метою успішного завершення процесу адаптації першокурсників до умов навчання у ВСП «КТФК ДУІТ» запропоновано:
– тримати на постійному контролі взаємозв’язок між здобувачами освіти, батьками, викладачами та представниками адміністрації коледжу в умовах війни;
– продовжувати забезпечення підвищення якості освітнього процесу в умовах війни. В цьому контексті важливим завданням коледжу є забезпечення максимально сприятливих умов навчання здобувачів, надання психологічної підтримки шляхом реалізації програми тренінгових занять з підвищення рівня соціально-психологічної та організаційної адаптації першокурсників. Метою проведення відповідних тренінгів є підвищення мотивації навчання; добір оптимальної стратегії навчання, актуалізація життєвих планів щодо професійної самореалізації;
– продовжити проведення щотижневих класних годин-зустрічей класних керівників та кураторів академічних груп зі здобувачами освіти, з метою моніторингу рівня психологічного стану та своєчасного реагування на можливі зміни;
– продовжити проведення інструктажів щодо цивільного захисту, додаткових роз’яснень щодо правил поведінки під час воєнного стану (під час повітряної тривоги, обстрілу, вдома, на вулиці, в транспорті, під час комендантської години), інформування про межі поширення, наслідки, способи та методи захисту, а також дії у зоні можливої надзвичайної ситуації.
Отримані зауваження та побажання респондентів будуть враховані при визначенні особливостей організації освітнього процесу в 2-ому семестрі 2022/2023 навчального року.
Аналіз результатів опитування здобувачів освіти І курсу Відокремленого структурного підрозділу «Кілійський транспортний фаховий коледж Державного університету інфраструктури та технологій» дає можливість зробити наступні висновки.
ВСП «Кілійський транспортний фаховий коледж ДУІТ» забезпечує реалізацію здобувачами освіти права на якісну та доступну фахову передвищу освіту, передбаченого Законом України «Про фахову передвищу освіту».
Здобувачі освіти загалом достатньо задоволені організацією навчального процесу, що сприяє у подальшому набуттю навичок майбутньої професії. Завдання колективу Коледжу – враховувати в своїй діяльності конструктивні зауваження здобувачів освіти та підтримувати високу якість надання освітніх послуг, систематично проводити опитування здобувачів освіти щодо відповідності форм, методів навчання та викладання принципам академічної свободи.
На підставі аналізу відповідей здобувачів освіти, з метою удосконалення та покращення освітніх послуг, які надає ВСП «КТФК ДУІТ», пропонується вжити наступних заходів:
- продовжувати систематично проводити моніторинг здобувачів освіти щодо задоволеності якістю освітніх послуг, освітньо-професійною програмою. Відстежувати позитивну динаміку та виявляти слабкі чи проблемні зони з метою втілення своєчасних заходів;
- посилити роботу щодо підвищення мотивації студентів до вивчення дисципліни, зацікавлювати їх, використовуючи нові методи і форми викладання, стимулюючи творчість студентів, постійно підвищувати їх інтерес до майбутньої професії;
- продовжити використання під час опанування змістовних частин освітніх компонентів навчальні відеоматеріали, можливості дистанційної неформальної освіти, продовжити впровадження та використовувати інтерактивних методів навчання (наприклад, метод конкретної ситуації, метод мозкового штурму, метод занурення, метод ділової гри), при цьому не обтяжувати надмірно навчальним матеріалом;
- при перегляді освітньої програми приділяти увагу результатам знань та умінь набутих у процесі навчання, включаючи певні знання сучасних досягнень;
- постійно оновлювати та вдосконалювати методичне забезпечення навчальних дисциплін (вільний доступ студентів до електронних матеріалів лекцій, інструкцій до практичних занять, інструкцій для самостійної роботи тощо).
- використовувати методи стимулювання здобувачів до науково-дослідницької діяльності, запровадити кращі практики залучення здобувачів до науково-дослідницької діяльності, олімпіад, конкурсів тощо;
- продовжувати підтримувати постійний зв’язок зі здобувачами та їх батьками в реальному часі з використанням месенджерів для групових чатів;
- при реалізації освітнього процесу враховувати фактори, що негативно впливають на якість провадження освітнього процесу: відсутність електропостачання і, як наслідок, безперебійного доступу до мережі Інтернет та стабільного мобільного зв’язку, емоційне виснаження через війну (постійні повітряні тривоги, загрози ракетних обстрілів, зміна звичного темпу життя тощо), складні умови для навчання (зменшення часу на опанування матеріалу, перебування частки здобувачів за кордоном, проблеми із проходженням практики тощо);
- за умов сприятливої безпекової ситуації поступово збільшувати частку навчання в очній формі, враховуючи індивідуальні потреби, рівень задоволеності організацією освітнього процесу та бажання здобувачів і науково-педагогічних працівників працювати в очному форматі.
Результати та рекомендації, отримані після проведеного опитування здобувачів освіти, розглянуто на засіданні педагогічної ради ВСП «Кілійський транспортний фаховий коледж Державного університету інфраструктури та технологій».